torsdag 8. oktober 2009

Uke 2 - Lek med bilder, Hva bruker jeg Flicr til?

Lek med bilder
Her har jeg lekt meg litt i Photoshop for å vise hvor lett det kan være å manipulere bilder for tiden. På bilde 1 (originalen) ser vi andemor og ungene sine. På neste bilde ser vi to like ender. Dette gjøres ganske enkelt med "Kloneverktøyet".

































Flickr
Her var det mange fine bilder. Personlig har jeg brukt bilder fra Stock når jeg har hatt behov for illustrasjoner, men ser at det er flere som tilbyr lignende tjenester. Fant forresten dette bildet av Iguazu falls i flickr, som ligger mellom Brasil og Argentina, jeg var der selv i 2008 og har fantastiske minner derfra.
Du kan også klikke deg inn og se bildet i større og bedre kvalitet her.

2 kommentarer:

  1. Flott arbeid! Likte veldig godt bildet du manipulerte!

    SvarSlett
  2. Takk for det. Har hatt ferie en uke, så nå tar jeg fatt på oppgaven for uke 3...

    SvarSlett