fredag 23. oktober 2009

Uke 4 - YouTube

Jeg tok i bruk YouTube allerede for noen år siden, og har hatt mye glede av det. Det er lett å søke opp et tema.

Videovalg
Det er fredag og tid for litt humor, derfor søkte jeg på følgende: "commercial humour". Her fikk jeg uttallige treff, så jeg spesifiserte noe mer med å legge til "monkey". Derfra valgte jeg denne videoen om en meget hjelpsom shimpanse (det er fire sammenhengende korte filmsnutter)...



Jeg har ved flere anledninger benyttet meg av YouTube for å spore opp gamle/nye filmsnutter som ellers ikke er lett å finne. YouTube er dessuten meget godt oppdatert, f.eks. du har gått glipp av en viktig fotballkamp på TVen, allerede neste dag eller samme kveld kan du ofte finne høydepunktene på dette nettstedet - helt suverent.

YouTube er dessuten bygd opp på en måte som gjør at den automatisk henter inn andre relavante filmsnutter, så det er bare å velge og vrake med andre ord.

1 kommentar: