fredag 30. oktober 2009

Uke 5 - iGoogle og Googlekart

iGoogle er et greit i bruk og forholdsvis enkelt å forstå. Her slettet jeg kildene som jeg ikke ønsket og la til noen som var av større interesse for meg. Jeg tilpasset bl.a. vær-aplikasjonen til å vise været i Fredrikstad. Jeg la også til noen faner som jeg i utgangspunktet ikke forhåndsvalgt første gang jeg åpnet iGoogle.











Veibeskrivelse:

Her skriver jeg inn adressen for mitt utgangspunkt (A) og adresse for målet (B). Dersom karttjenesten foreslår flere alternativer må vi hjelpe med å velge den riktige.
På sekunder fikk jeg veibeskrivelse i tid og avstand, men her må vi velge "med bil" eller "til fots"




Vis større kart

2 kommentarer:

  1. Så flink du er! Dette er for lett for deg :)

    SvarSlett
  2. Lett og lett...jeg drar nok noen fordeler med at jeg er kjent med diverse verktøy fra før, som f.eks. PhotoShop, men web 2.0 er forholdsvis nytt for meg så jeg må forsøke å sette meg inn i materiet for å forstå mulighetene. Ellers takk for tilbakemeldingen.

    SvarSlett